Winkelcentrum ’t Loo in Heiloo kiest voor Stijlvol Veelzijdig!
Een nieuw fris jasje en een duidelijke focus voor winkelcentrum ‘t Loo. Dat was de vraag van DELA Vastgoed en beheerder WPM Winkelcentrummanagement.
De heer Göran de Gucht, Commercieel Vastgoedmanager bij DELA: ,,Je ziet dat marketingcommunicatie steeds belangrijker wordt voor winkelgebieden. Succesvol onderscheiden is een must nu succesvol exploiteren geen vanzelfsprekendheid meer is. Als je geen duidelijke keuzes maakt, kiest de retailer en de consument niet voor dat gebied. Dus ook tijd voor ons om actie te ondernemen.”
Scherp beeld Maar hoe maak je die duidelijke keuzes? De Gucht: ,,De adviseurs van LookFeel Consultancy hebben ons daarbij geholpen. Er is een marktonderzoek uitgevoerd om een scherp beeld te krijgen van het verzorgingsgebied, de doelgroep en het functioneren van het winkelcentrum. Dit heeft een helder rapport opgeleverd waarmee concreet aan de slag kon worden gegaan. ”
Genieten LookFeel Consultancy heeft op basis van het marktonderzoek een voorstel uitgewerkt ten aanzien van doelgroep, merkwaarden en positionering. Er is gekozen om in te zetten op inwoners van Heiloo, Limmen, Akersloot en de Egmonden. De merkwaarden ‘betrokken’, ‘dichtbij’, ‘genieten’, ‘stijlvol’ en ‘veelzijdig’ vormen de basis van de positionering.
Look en feel Op basis van deze positionering is een vernieuwde stijlvolle uitstraling voor ‘t Loo ontworpen. Momenteel wordt het winkelcentrum verbouwd en wordt de nieuwe stijl toegepast. De algehele communicatie en promotie is vanaf eind oktober ook in de nieuw ontwikkelde look en feel.
Aanbod De Gucht: ,,De reacties van de ondernemers zijn overwegend positief. Albert Heijn heeft al besloten om vanaf november op zondag de deuren te openen. Uiteraard zijn er ook enkele kritische geluiden. Waar mogelijk wordt er rekening gehouden met de input. Naast de restyling wordt ook nagedacht over een versterking van het winkelaanbod. Een aanbod dat aansluit bij de wensen van de doelgroep.’’
René Goudt, voorzitter van de winkeliersvereniging: ,,Het vernieuwde winkelcentrum verdient tevreden consumenten die nog vaker en langer ’t Loo bezoeken, die hier genieten en hun geld met een glimlach uitgeven bij de winkeliers. De gemeente Heiloo denkt met ons mee omdat ook zij er van overtuigd is dat een fris en stijlvol winkelcentrum ‘t Loo ten goede komt aan het winkelend publiek.”
René Goudt wil van ‘t Loo weer hét winkelcentrum maken van Heiloo. ,,Door de stappen die nu worden gezet, krijgen wij als ondernemers er vertrouwen in dat meer klanten ons winkelcentrum zullen komen bezoeken.”
De Gucht: ,,De samenwerking met de winkeliers van het winkelcentrum en de gemeente Heiloo is zeer prettig en constructief. De gezamenlijke aanpak gaat absoluut resulteren in het nog beter functioneren van ’t Loo. U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen tijdens en na de restyling!”