HB Adviesbureau viert 25-jarig bestaan
HB Adviesbureau in Alkmaar viert in september haar 25-jarig jubileum. Het bureau is in 25 jaar uitgegroeid tot een gerenommeerd advies- en ingenieursbureau op het gebied van milieu, infra, sport en natuur.
Het werkgebied is in de loop der jaren van Noord-Holland uitgebreid naar Zuid-Holland. Directeur Ruud Zonneveld: ,,Hoewel er de afgelopen 25 jaar veel is veranderd, is ons uitgangspunt nog steeds hetzelfde. We willen samen met onze opdrachtgevers creatieve en technische oplossingen bedenken voor bestaande en toekomstige openbare ruimte. Worden onze opdrachtgevers nu nog voorzien van 2D tekeningen en geschreven bestekken, in de nabije toekomst krijgen onze opdrachtgevers steeds vaker 3D en virtual reality producten gepresenteerd.”
Van 2D naar 3D, virtual en augmented reality ,,25 jaar HB Adviesbureau is 25 jaar kansen zien, soms je nek uitsteken en altijd kwaliteit leveren,” zegt Zonneveld. ,,Daarmee zijn we uitgegroeid tot een middelgroot advies- en ingenieursbureau dat zich een stevige positie heeft verworven. We kunnen opdrachtgevers maximaal adviseren en ondersteunen op het gebied van infra, sport, milieu en natuur. Of het nu gaat om kleine of grote projecten, eenvoudig of complex: dat we alles in eigen beheer hebben, versterkt onze kwaliteit. We hebben een team van bijna 60 deskundige, gedreven en sociale medewerkers: een plezier om mee te werken.”
Toekomst ,,Over vijf jaar leveren we een heel ander product. Nu zijn het nog vooral ‘platte’ tekeningen in 2D met een geschreven contract of rapport voor de opdrachtgever en aannemer, maar met alle technische ontwikkelingen op het gebied van 3D, virtual en augmented reality wordt het wezenlijk anders. Onze ingenieurs en 3D artists zijn al volop aan het experimenteren om met nieuwe technieken meer toegevoegde waarde voor de klant te creëren. We staan midden in een zeer boeiende en inspirerende tijd. We moeten alleen niet te snel willen en zuinig zijn op wat we kunnen en doen. Wat we goed doen, blijven we doen, we bieden ruimte om te innoveren en zo daar te komen waar de markt om vraagt.”
Foto: aangeleverd