Winnaars aan het woord

Nieuws

Ondernemersvereniging Ondernemend Heiloo organiseerde in 2016 voor de vijfde keer de Ondernemingsverkiezing. Eind december werden de Ondernemingsprijs, de Rabobank In de Kijkerprijs en de Publieksprijs uitgereikt.

? Waarom hebben juist jullie gewonnen? Madelon en Paul: ,,Wij mogen zeggen dat we vrijwel alle topchefs in Nederland (en inmiddels ook in andere Europese landen) als klant hebben. Binnen ons familiebedrijf draait alles om kwaliteit en doen we alles vanuit ons hart. Of het nu gaat om het ontwerpen van een nieuw model of het te woord staan van een klant, we willen graag een emotie over brengen. Juist de topchefs zijn zeer kieskeurig als het gaat om de kwaliteit van de kleding. Zij trekken vaak ‘s ochtends hun koksbuis aan, werken er de hele dag in en trekken het pas uit als ze naar bed gaan. Dan moet de kleding niet alleen lekker zitten, ze moeten zich er ook nog eens goed in voelen qua design. Afgelopen jaren zie je de chef steeds vaker uit de keuken komen om in het restaurant met de gasten te praten en er zijn steeds meer open keukens. Dan wil je er als chefkok ook goed uitzien. Wij spelen daar al jaren op in door kokskleding te maken die steeds meer bij fashion aansluit. Ons bedrijf is trendsetter qua design en het gebruik van nieuwe generatie stoffen. We worden door veel grotere merken telkens gekopieerd. We zien dat echt als een compliment! Natuurlijk brengt dit ook de uitdaging met zich mee om telkens weer nieuwe dingen te verzinnen. Tot slot zijn er maar weinig bedrijven die kunnen zeggen dat ze echt een merk zijn. Le Nouveau Chef wordt inmiddels door heel Europa als het topmerk gezien op het gebied van kokskleding.”

Remco en Ylenia: ,,Wij werken al jaren onder de naam ‘Italiaanse Kok’ als koks aan huis. Wij verzorgen catering en taallessen. Zeven jaar geleden zijn wij gestart met ons culinaire evenement Tuindiner. Dat is elk jaar opnieuw een feestje! Vooral omdat we nog steeds gasten aan tafel hebben die nooit eerder over onze locatie hadden gehoord. Wij serveren een biologisch 5-gangendiner in de paradijselijke tuin van Jack Zoon tuincreaties in Heiloo. Het is een prachtige orangerie, het is net of je in een tuin in een trattoria in Toscane vertoeft. Deze locatie blijft verrassen! En het concept wordt zeer gewaardeerd: aan tafel zitten naast mensen die je ter plekke voor het eerst ontmoet, want wij bepalen de tafelindeling. Iedereen geniet van een diner wat van begin tot eind een verrassing is! Wij geloven dat keihard werken en toewijding - gepaard met oprecht zakendoen met mensen die dezelfde visie hebben als jijzelf - vroeg of laat vruchten afwerpt. Onze samenwerking met Kees & Anita Zoon van Jack Zoon Tuincreaties is daar een sprekend voorbeeld van. Wij zien veel ondernemers om ons heen met dezelfde eigenschappen. Dat wij de winnaar zijn geworden, heeft ook te maken met het vervullen van een behoefte die bij eenieder van ons diepgeworteld aanwezig is, namelijk een unieke ervaring opdoen samen met mensen die we liefhebben…”

Roy en Martijn: ,,Wij zijn een jong, actief en enthousiast team. In januari 2015 is Specialist in Websites gestart met 4 mensen, nu werken er 25 mensen in loondienst. Wij groeien dus heel snel. Wij werken met een jong team en de kernwaarden die bij ons passen zijn: passie, eigenzinnig, vooruitstrevend en waardevol. Doordat wij met een jong team zijn, werken wij met de nieuwste technologie. Wij kunnen makkelijk en snel inspelen op de vraag van de klant. Onze kracht ligt ook bij het goed luisteren naar de klant en het probleem af te pellen naar de daadwerkelijke oplossing. Daarnaast zijn wij maatschappelijk betrokken binnen Heiloo en omstreken en dus vrij goed zichtbaar voor de inwoners. Wellicht verklaart dat voor een deel dat wij de Publieksprijs hebben gewonnen.”

? Het thema van Ondernemende Heiloo was ‘vernieuwend’. In hoeverre zijn jullie dat? Madelon en Paul: ,,We zijn zeer vernieuwend op het gebied van design en de nieuwste generatie stoffen. Zo waren we de eerste die een rits gingen gebruiken in een koksbuis of kleding gingen maken van jeansstoffen. Op dit moment is duurzaamheid voor ons het centrale thema en hierin zijn we weer uniek binnen onze branche. Een mooi voorbeeld van een duurzame stof is Tencel. Deze vezel wordt gemaakt van de schors van een eucalyptus boom en vervangt het katoen. Groot voordeel van Tencel is dat er tijdens het gehele proces slechts 1% water nodig is ten opzichte van katoen en dat er geen pesticiden hoeven te worden gebruikt. Le Nouveau Chef is op dit moment in onze branche de enige fabrikant die deze stof gebruikt. Om de duurzaamheid hiervan te benadrukken planten we voor elke verkochte koksbuis gemaakt van deze stof, een cacaoboom terug.”

Ylenia en Remco: ,,Dineren met mensen waar je om geeft te midden van een paradijselijke omgeving, genietend van een 5-gangen biologisch diner op een zwoele zomeravond. Daar wil je toch even je routine van het dagelijkse leven voor opzij zetten? Het gaat niet om het eten alleen, het gaat om het geheel. Wij delen een ervaring met onze gasten. Dat is vernieuwend. Bovendien genieten wij ieder diner van de wisselwerking die er is met het super enthousiast team waarmee we samenwerken.”

Martijn en Roy: ,,Wij hebben twee klantengroepen: het MKB (voor basis websites) en het middelgroot bedrijf (voor applicaties). Hiervoor bekijken we dagelijks de nieuwste technieken en trends, volgen dit heel bewust en implementeren dit waar noodzakelijk. Door constant te verbeteren kunnen wij de kwaliteit verhogen en het verschil maken op de lange termijn.”

? Wat heeft de prijs jullie tot nu toe (al) gebracht? Paul en Madelon: ,,Ineens weet iedereen in Heiloo wie we zijn. We hebben ontzettend veel leuke reacties gehad, zowel uit Heiloo als van onze relaties. Inmiddels zitten we bij de top 30 voor de Ondernemingsverkiezing Noord-Holland. Wij hopen eerdaags te horen of we bij de top 10 zitten. Het is een voorrecht om de eer van Heiloo hoog te houden!”

Remco en Ylenia: ,,Het winnen van de Rabobank In de Kijkerprijs heeft voor veel aandacht en publiciteit gezorgd. Tegelijkertijd beseffen we nu wel dat de verwachtingen hierdoor groeien en dat de lat ook dit jaar een stukje hoger komt te liggen.”

Martijn en Roy: ,,Door de Publieksprijs te winnen hebben we nog meer naamsbekendheid gekregen. Het heeft ons nieuwe contacten opgeleverd en mede door de prijs hebben we een grote opdracht binnengehaald. Het is ook mooi om te zien dat we binnen Ondernemend Heiloo nog serieuzer worden genomen (want een jong bedrijf moet daar altijd toch voor vechten). Dat wij hebben gewonnen is echt een erkenning voor ons.”

? Zijn er nabije toekomstplannen? Madelon en Paul: ,,Ons bedrijf is continue in beweging. Zeer recent zijn we met een distributeur begonnen in Spanje en we overwegen om in Frankrijk een zusteronderneming op te zetten. Ook zijn we bezig zelf een verkooporganisatie in Duitsland op te zetten. Daarnaast zullen we binnenkort weer een kledinglijn lanceren in samenwerking met Sergio Herman. Het feit dat de bekendste chef van Nederland dat samen met ons wil doen is natuurlijk fantastisch.”

Ylenia en Remco: ,,Zeker, we willen graag kijken of het mogelijk is om een winter editie te organiseren. Een bijzonder diner op weer een adembenemende, verrassende locatie. Voor ons is het belangrijk dat we met hetzelfde team blijven werken. Op langere termijn is onze droom een Italiaanse ontbijt/lunch gelegenheid te openen (lees: in huiskamerstijl) waar je al vanaf 07:00 uur in de ochtend een heerlijke cappuccino kunt drinken en een Italiaans ontbijt kunt nuttigen zonder dat je daarvoor moet wachten tot na 09:00 uur.”

Martijn en Roy: ,,Begin van het tweede kwartaal van 2017 gaan we verhuizen naar een nieuwe, prachtige locatie in Alkmaar. Ook gaan we een nieuw bedrijf opzetten, waarover we later meer vertellen.”

De winnaars zijn: -Le Nouveau Chef - de Ondernemingsprijs 2016 -Italiaanse Kok - de Rabobank In de Kijkerprijs 2016 -Specialist in Websites - de Publieksprijs 2016 In gesprek met: -Paul van Luipen en Madelon ten Hoope van Le Nouveau Chef -Ylenia en Remco Borsato van Italiaanse Kok -Martijn Apeldoorn en Roy Bosch van Specialist in Websites

Tekst: Marije Smit / SchrijfSter.com

Met een symbolische druk op de knop werd op maandag 30 oktober officieel het voorstel van Noord-Holland Noord voor een Regio Deal met het Rijk ingediend.
Regiodeal levert miljoenen op voor Noord-Holland Noord Nieuws 12 feb, 11:00
Hoe houden we de stad bereikbaar? De gemeente vraag inwoners en bedrijven om mee te denken.
Hoe houden we de stad bereikbaar? Nieuws 5 feb, 15:33
Han Kirchhoff (rechts) is de nieuwe voorzitter van de juniorkamer en volgt Lars Cramer op.
Wisseling van de wacht: JCI Alkmaar heeft nieuwe voorzitter Nieuws 1 feb, 14:38
Afbeelding
Eén brok energie op Hallo 2024! Nieuws 9 jan 2024, 16:45
Afbeelding
Hallo 2024! in beeld FOTO'S 9 jan 2024, 14:22
Afbeelding
Dijk en Waard On Stage mooie kans voor lokale bedrijven Nieuws 19 dec 2023, 10:48
Afbeelding
Glanzende carrière bij Alcmaria Schoonmaakbedrijf Nieuws 19 dec 2023, 10:44
Afbeelding
Van watertoren naar een kantoor vol techniek en charme voor CLAFIS Ingenieus Nieuws 19 dec 2023, 10:34
Afbeelding
'Verbeteringen aan de Alkmaarse ringweg zijn nodig om in de toekomst nog van A naar B te kunnen' Nieuws 19 dec 2023, 10:28
Afbeelding
VLIEG Bedrijfsmakelaars: “Mensenkennis is belangrijk in dit vak". Nieuws 19 dec 2023, 10:14
Afbeelding
BlockzApps ontwikkelt nieuw content management systeem. Nieuws 19 dec 2023, 09:58
Afbeelding
Sluit je aan bij de no-nonsense autoverhuurder van Nederland Nieuws 19 dec 2023, 09:56
Afbeelding
Dekkerautogroep: Na sleuteloverdracht direct aan het werk Nieuws 19 dec 2023, 09:44

Lees nu de laatste editie van jouw lokale Nieuwsblad

Meest gelezen