Logo regioalkmaarmagazine.nl

Een nieuw geluid

  Nieuws

Wat stond onze regio er weer mooi op tijdens de afgelopen Ondernemingsverkiezing Noord-Holland, kortweg de OVNH. Van de 30 finalisten kwamen er maar liefst 12 uit de regio Alkmaar en in de categorie MKB Klein waren we zelfs met 7 bedrijven vertegenwoordigd. Uiteindelijk pakten we met Koninklijke Vezet B.V. uit Warmenhuizen (Grootbedrijf) en Drukkerij Proja uit Alkmaar (MKB Klein) twee hoofdprijzen weg uit het Haarlemse theater de Philharmonie, waar de finale traditiegetrouw wordt gehouden.

Leuk dat Drukkerij Proja tot de prijswinnaars behoort. Je zou immers in deze tijden van verregaande digitalisering eerder een IT-bedrijf op het hoofdpodium verwachten. Alsof we dit hebben aangevoeld, want laat nu juist ons thema voor dit magazine zijn ‘De kracht van papier’. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat papieren, dus offline communicatie, terrein aan het herwinnen is. De effectiviteit van offline communicatie is nog steeds erg groot en wint het zo nu en dan zelfs van online communicatie.

Nic Oud in Heerhugowaard legt uit dat grote online retailers grif gebruik maken van klassieke Direct Mail om de aandacht voor hun online diensten te versterken. Concullega van Proja, drukkerij MarcelisDekave uit Alkmaar, vertelt dat de vraag naar drukwerk is toegenomen. De oplages zijn weliswaar lager, maar de bestedingen hoger. Dat er ook branches zijn waar het papier steeds meer naar de achtergrond verdwijnt, wordt duidelijk in het verhaal over SnelStart. Dit Texelse bedrijf, leverancier van online boekhoudprogramma’s, steekt in september het Marsdiep over om zich in Alkmaar te vestigen. We maken in dit nummer alvast kennis met ze en heten ze natuurlijk van harte welkom aan ‘de overkant’.

Van Elma naar Rodi

Tot slot sta ik nog even stil bij een bijzonder nieuwsfeit waar we ook het openingsverhaal aan hebben gewijd. In april werd het Regio Alkmaar Magazine overgenomen door Rodi Media uit Langedijk. Rodi Media ziet het blad als een prachtige kans om hun zakelijke portfolio te vergroten en te versterken. Daarmee is er een einde gekomen aan een periode van ruim 25 jaar dat Elma Media dit blad en daarmee de regiopromotie over het voetlicht heeft gebracht.

Waar Elma zich meer en meer focust op branche- en beroepsverenigingen en het Regio Alkmaar Magazine daardoor minder paste, daar ziet Rodi Media juist volop kansen om dit blad naar een volgend level te tillen. Een nieuw geluid dus.

Elma Media bedankt voor ruim een kwart eeuw ondersteuning van ons regionale bedrijfsgeluid. Rodi Medi welkom en veel succes gewenst met het voortzetten van dit unieke medium, nog steeds het enige regionale business to businessmagazine.

Ik wens u allen alvast een fijne zomer toe en vergeet niet dit mooie blad in uw koffer te stoppen. Dan heeft u straks op uw vakantieadres altijd iets moois om te lezen… Maarten Schiphorst

Afbeelding
Meer berichten