Logo regioalkmaarmagazine.nl

IT-bedrijven zetten Alkmaar op de kaart

  Nieuws

Negen Alkmaarse IT-bedrijven slaan de handen ineen om Alkmaar op de kaart te zetten. De bedrijven Triple, Cyso, Nedvice-ICT, Herke ICT Group, Cloud2, Bluedesk, Betty Blocks, Create en SnelStart gaan intensief samenwerken onder de naam IT=Alkmaar. Het doel van IT=Alkmaar is laten zien wat Alkmaar op ICT gebied te bieden heeft, personeel aantrekken en een betere afstemming tussen onderwijs en de arbeidsmarkt opzetten.

,,In Alkmaar zijn ontzettend veel innovatieve IT-bedrijven gevestigd die de gaafste applicaties en projecten ontwikkelen. Van virtual reality, hosting, progressive web apps tot een no-code applicatie ontwikkelplatform. Alkmaar is wereldwijd vertegenwoordigt en door deze samenwerking kunnen we dat nog beter laten zien,” aldus voorzitter Sven Visser.

Samenwerken
IT=Alkmaar wil niet alleen laten zien wat Alkmaar te bieden heeft, de ondernemers hopen ook veel meer jongeren te kunnen inspireren om voor een technische opleiding te kiezen. De vraag naar gekwalificeerde IT’ers neemt toe en de uitstroom vanuit de opleidingen kan hier niet in voorzien. Ook in Alkmaar is dit steeds beter te merken. Daarom is het afgelopen jaar IT=Alkmaar, in samenwerking met het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord, opgezet. ,,We vissen allemaal in dezelfde vijver met IT’ers maar realiseren ons tegelijkertijd dat we samen verder komen. We hopen dat ons initiatief andere IT-bedrijven, onderwijsinstellingen en de overheid inspireert en aanspoort om met ons samen te werken. Op die manier hebben we over een aantal jaar een rijkelijk gevulde vijver met IT’ers in Noord-Holland.”


Campagne Holland boven Amsterdam voor de zakelijke markt en touroperators gelanceerd


Marketingorganisatie Holland boven Amsterdam is een campagne gestart voor de MICE & Travel Trade markt. Met dit initiatief wil de organisatie de regio Holland boven Amsterdam op de kaart te zetten voor groepsuitjes, arrangementen en zakelijke bijeenkomsten zoals congressen, productpresentaties en vergaderingen.


Op 30 oktober werd, onder toeziend oog van de 100 bezoekers van het MICE & Travel Trade event, de campagne gelanceerd met de veiling van de eerste brochures voor een goed doel en lancering van de website www.meetingsbovenamsterdam.com.

Zakelijk markt
Zakenreizen dragen substantieel bij aan de werkgelegenheid in Nederland. Met ruim 2,3 miljoen meerdaagse georganiseerde (MICE) zakenreizen en de ruim 5,1 miljoen overnachtingen die daarmee samen gaan, is de zakelijke reisbranche verantwoordelijk voor circa 55.000 banen in Nederland. De campagne van Holland boven Amsterdam heeft als doel een deel van de 1,3 miljard euro omzet in deze sector naar de regio toe te halen.

Casper Naber, Directeur Van der Valk Hotel Hoorn, is blij met de inzet van Holland boven Amsterdam: ,,Destinatiemarketing vereist groter durven denken en verbinding zoeken om gezamenlijke doelen te bereiken. Dit heeft de regio nodig om vooruit te komen.”

De doelgroep betreft touroperators in binnen- en buitenland en nationale- en internationale bedrijven, welke congressen, vergaderingen, evenementen en bedrijfsuitjes organiseren. Door het uitbrengen van een brochure voor elk van deze markten en het lanceren van een website, is inzichtelijk wat de regio Holland boven Amsterdam deze doelgroep te bieden heeft.

Afbeelding
Meer berichten