TwentyoneWood en Lincherie winnen etalagewedstrijd Shopping Night

ALKMAAR - TwentyoneWood Woman aan het Ritsevoort en Lincherie op de Laat zijn zaterdag 28 mei de winnaars geworden van de Shopping Night etalagewedstrijd. Er deden in totaal 37 etalages mee. De jury was het meest onder de indruk van TwentyoneWoods etalage; die kreeg daarom de eerste prijs. Lincherie kreeg de meeste stemmen van het publiek via alkmaarshopping.nl en ging ervandoor met de publieksprijs.
Lincherie op de Laat gaat ervandoor met de Publieksprijs. (Foto: aangeleverd)
Alle winkels hadden het thema Van Gogh op speelse wijze in de etalage tot uitdrukking laten komen, viel de jury op. Zo was er een Aardappeleters-tafel gezien, een Van Gogh-Nijntje (met oor in het verband!) die een zelfportret schildert, (fruit)-stillevens en diverse schilderijen. Bij de etalage van TwentyoneWood Woman viel de jury het volgende op: het materiaalgebruik, de stijl, de creativiteit, het vakmanschap en de wijze waarop deze etalage aansluit bij de winkel. De jury spreekt van ‘unieke kwaliteit’.
Naast TwentyoneWood is er een aantal ondernemers die volgens de jury een eervolle vermelding verdienen. In alfabetische volgorde zijn dat:
- Coos de Wit wonen - schitterende voorstelling op de etalages geschilderd.
- Dille & Kamille - grappig en smaakvol, sluit perfect aan op de winkel.
- Ecco - De winnaars van vorig jaar laten ook nu een hele creatieve en diverse etalage zien.
- Esprit - prachtig vormgegeven etalage waar schilder en model een plaats vinden.
- Spot Atelier - erg leuk; miniwerkjes van minimensjes in een miniwereld.
- Stumpel - heel geestig, Nijntje die zichzelf schildert, met oor in het verband.
De jury bedankt iedereen voor zijn creativiteit en inzet en hoopt dat iedereen volgende jaar weer meedoet.
