Gemeente lanceert Natuurlijk Heiloo
Een promotiecampagne om Heiloo op de kaart te zetten. Wethouder Fred Dellemijn gaf vorige maand tijdens een bijeenkomst met ondernemers het startsein voor Natuurlijk Heiloo. Deze promotiecampagne laat via een internetpagina (www.natuurlijkheiloo.nl), Facebook en Instagram zien wat Heiloo allemaal te bieden heeft op het gebied van recreatie en toerisme. Daarnaast is er een handige plattegrond met de plaatselijke highlights.
,,In Heiloo is genieten vanzelfsprekend", zegt de wethouder. ,,In Heiloo komen cultuur, erfgoed en het goede leven samen. En dat allemaal in een groen decor. Heiloo is de perfecte plek voor een dagje uit en een uitstekende plek om te wonen, leven en recreëren. Van een fijne wandeling in één van de drie landgoederen tot een actieve kanotocht in het Maalwater en van een ontspannen picknick bij de Kattenberg tot een bezoek aan een van de vele concerten: Heiloo heeft als vanzelfsprekend een grote rijkdom aan recreatieve, culturele en cultuurhistorische kwaliteiten."
De plattegrond, op briefkaartformaat, is verkrijgbaar bij de toeristisch-recreatieve ondernemers en op het gemeentehuis. Hierop staat wat er is te doen, waar de horeca en cafés zich bevinden, waar fietsen kunnen worden gehuurd en welke sport- en recreatiemogelijkheden er zijn. Ook staan er mooie wandelroutes op de kaart. De gemeente heeft maar liefst 10.000 exemplaren laten drukken. ,,De plattegrond blijkt een schot in de roos. Veel mensen hebben er al één opgehaald op het gemeentehuis. En de toeristische ondernemers in onze gemeente waar de plattegrond ook verkrijgbaar is, reageerden allemaal enthousiast. "
Ook interessant voor eigen inwoners
De informatie is niet alleen voor bezoekers; de gemeente bezit tal van pareltjes die ook voor de eigen inwoners (en ondernemers) interessant zijn.
Kansen pakken met ondernemers
Het college spreekt in de coalitieovereenkomst 2018-2022 de ambitie uit dat de gemeente met Natuurlijk Heiloo meer recreanten en toeristen trekt en dat recreanten, toeristen, inwoners, ondernemers en aanbieders van de cultuurhistorisch pareltjes met elkaar worden verbonden. ,,Op de plattegrond worden die verbindingen vanzelf gelegd. We hopen dat de ondernemers aanhaken en bijvoorbeeld een tas met het logo maken, of een Natuurlijk Heiloo-kaasje fabriceren of een Natuurlijk Heiloo arrangement aanbieden."
Tijdens de bijeenkomst met ondernemers werden nog meer ideeën geopperd. Een verwijzing naar Heiloo vanaf de A9, een wandelroute langs ambachten, een verwijzing op de website van de toeristische ondernemers, een reclame op het bioscoopscherm van theater De Beun, een gezamenlijke agenda en like & win-acties. ,,Het begin is er, nu gaan we vol enthousiasme verder met het vervolg."